Katalogisering för en vecka sedan såg ut så här:
"1 par smide, NYDRAGEN EL" |
"Smide, glaskupa, NYDRAGEN EL" |
Idag, auktionsdag för Metropol, ser de lamporna ut som följer: (Båda utropen blev nämligen osålda i förra veckan)
"1 par smide, NUTIDA PRODUKTION". Såldes för 3.800 kronor. |
"Smide, glaskupa, NUTIDA PRODUKTION". Såld för 700 kronor. |
Ärlighet lönar sig uppenbarligen eller har Antikmonologen rent av tjänat som reklampelare?
I vilket fall som helst så är paret nya Väggarmaturer redan sålda, ehuru bud redan föreligger på 3.800 kronor. Den andra nya lampan är också redan såld, förvisso även den med sänkt utropspris.
Korrekt katalogisering, -lika härligt som självklart.
Tror du skall ta åt dig Nicklas!
SvaraRaderaDet behövs sådana som du - oberoende granskare i en - tyvärr, snårig bransch. Skulle behövts i en annan omskriven riktigt "pottig" affär också, men där valde man att tillsätta sin egen sanningskommission. Också tyvärr!
Men - sanningen brukar alltid komma ifatt de som hanterar den på sitt eget godtyckliga vis.
Anders L (1)