tisdag 24 september 2013

Antik Kista-visit

Dags för Kista Antik- & Kuriosamässa!
Nu till helgen, 27-29 september. Öppet: Fredag och lördag 10.00-18.00, söndag 10.00-17.00. Inträde kostar 80 kr för vuxen, 30 kr för 6-16-åring, under 6 år gratis. 

Till min glädje erbjuds också flerdagarsentré för 100 kr. -Något jag pushat för i många års tid, så att de mest inbitna kan gå in flera dagar i rad, till ett bra pris. Hoppas Älvsjö tar efter!

Bästa sättet att ta sig till Kista på, är att åka Pendeltåg till Helenelund, men Tunnelbanan går också.



Kaka söker maka.
Så, i stället för att kratta löv, spela golf, latta, eller höststäda; ta en sväng till Kista. Om jag -mot förmodan- inte skulle kunna uppfylla Edra sak-begär, så är jag övertygad om att någon av mina 99 kollegor har föremål att fresta Er med!
Hoppas vi ses i monter A:08. Om inte annat, så blir jag glad för bloggläsarkontakter!

Varma hälsningar från en regndansande Nicklas.

För övrigt skriver Aftonbladet med flera idag om elfenbensförsäljningar... och om Antikmonologen.


6 kommentarer:

  1. Hej. Vet ni, vem var den där mannen i den gråa viktorianska (eller nån annan period) dräkten pä mässan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå.
      Absolut, han heter Peter och är en väl sedd gäst på de flesta antikmässor, sedan många år tillbaka!
      Mvh,
      Nicklas

      Radera
    2. Tack så mycket!

      Radera
  2. Hej Nicklas,
    Det var trevligt att träffa dig live sas.på kistamässan och vi får kämpa vidare gemensamt mot "åkommorna" inom antikbranschen, mycket intressant och upplyftande blogg du har och tills vidare får du ha det bra och på återseende.
    Mvh.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Thomas.
      Tack för ditt fina beröm både på mässan och här!
      Mvh
      Nicklas

      Radera